obsession

i fredags var jag hos magdalena på tjugoårskalas tillsammans med fem andra tjejer plus rasmus och måns. det var ett halvår sen vi sågs, så det var kul att träffa henne. magdalena hade lagat god mat och bjöd på vin. dessvärre var vi bara fyra som skulle ut, men det blev en lyckad utgång ändå. vi var på class där det var göingefest, trodde vi. men det var det inte. kvällen avslutades hos måns där vi satt och drack vin och bara pratade skit. på lördagen vaknade jag hos magdalena men åkte hem ganska snabbt för jag hade lovat mamma och pappa att hjälpa till hemma för de skulle ha barty på kvällen. effektiv och hjälpsam var det sista jag var, jag sov istället middag i tre fyra timmar! vid nio tiden tog jag bussen in till stan och traskade hem till herr jansåker och där var också calle, fredde och nils. jag har inte träffat någon av de fyra på hur länge som helst! det var väldigt trevligt att se alla igen. när klockan slog tolv ungefär, gick vi till banken. där dansade vi hur mycket som helst, roligt!
just nu sitter jag hemma och är på jättedåligt humör.. det snöade precis?! mitt i allt regn kom det snö? jag avskyr både regn och snö. puh. och det är bara i början av november. puh igen. hur ska jag klara mig enda till april? fast det är ju jul snart, bara fyra veckor till första advent. jul tycker jag om, mina julkort är snart klara. egentligen har jag bestämt att jag ska gå bort till mammas jobb i eftermiddag och låna lite papper till julkorten. men jag kommer faktiskt att avstå ifrån det. av flera anledningar. anledning nummer ett: det ösregnar ute. anledning nummer två: det är skitlångt. anledning nummer tre: det är inte bråttom med julkorten. anledning nummer fyra: jag har fortfarande träningsvärk sen tisdagens ridlektion. vettiga anledningar, om jag själv får säga det. angående träningsvärken, jag förstår inte hur jag kan få så mycket träningsvärk? någon gång borde jag ju börja tåla mer? puss

 

på första bilden är det nils, calle och jag på banken.
på andra bilden är det fredde, nils och calle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback