Pu-pu-puuls-klocka.

Hallå. Igår jobbade jag på Åvägen. Det gick faktiskt bra. Jag ville egentligen inte dit eftersom jag är hostig och det skulle nog inte vara särskilt populärt om jag råkat hosta i någons mat. Jag lyckades låta bli. Och igår var det ju farsdag förresten. Pappa fick en pulsklocka av mig, och lite ifrån Kajsa. Det känns inte ett dugg äkta när han ska visa sin glädje genom att sjunga jätteansträngt. "Ååååhh, vilken fin fin fiiin pu-pu-pu-puuuuuls, pu-pu-puls-puls-puls-klockaaaaaaa!!" Tack pappa, det räcker.
Idag har jag bara pysslat med mina julkort. Jag hat hittills gjort åtta stycken, nu ska jag bara göra fjorton till. Varför jag ska göra tjugotvå stycken vet jag inte, men jag har tjugotvå julkortsidéer och det finns säkert någon som jag skänka ett julkort till. Jag har lagt ner så mycket tid på dem, de har blivit ganska fina. De åtta första iallafall. Det är kul att pyssla, däremot är det inte så kul att jag fick klister i ögat. Det sved. Det var synd att det inte var mitt glitterklister så hade det blivit lite klädsamt! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback