tomorrow is just another day

hej hej hallå. idag vaknade vi en och en halv timme senare än vad vi skulle. jag skulle ut och springa (hör och häpna) innan sånglektionen och helst av allt sjunga upp lite hemma. men arbetslösa som vi är kände vi ingen brådska utan tog oss till vä, käkade lite och hämtade filip och sen in till stan. jag kom till och med i tid till sången. fast jag missade (hör och häpna) att jag skulle ut och springa. 
det gick ganska bra att sjunga, jag är lite rosslig i halsen, (eller rostig som jag råkade säga till sångpedagogen) så tonerna hamnade lite där de ville, ibland lät det mer som jag joddlade.
jag skrev ju förresten att jag skulle ta tag i mitt liv, frågan är om jag har gjort det. igår var jag ute och gick i en timme och hann på den tiden söka två jobb. fast det blir väl som det brukar; de står och ler ett gigantiskt leende och säger: "tack, vi hör av oss, skriv namn och telefonnummer här".
jag hade lika gärna kunnat skriva bert ljung, hemnr: 112 för de kommer nog aldrig titta på den lappen igen...
jag har faktiskt skrivit en att-göra-lista, med grejer som jag ska ha fixat innan jul. här kommer några exempel:
- lära mig att rita
-börja tala spanska
-sluta svära
-sluta peta i näsan offentligt
fan. att jag aldrig kan hålla mig till sanningen. och fan igen, att jag aldrig kan hålla mina att-göra-listor i mer än en minut. suck...
resten av dagen ska jag spendera vid symaskinen och sy färdigt min klänning.
ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback