nightmares

hey folks. jag är världens tröttaste människa. jag kan sova hur mycket som helst, men ändå vara trött. och det är jag nu. igår var jag, stoffe och filip och tränade. de pumpade på gymet, manliga som de är, och jag simmade. åttio längder. 2000m. en massa räknande. jag var så trött i mina ben sen att mina ben knappt orkade bära mig. tur att det bara var knappt, för jag tvivlar på att det finns någon annan frivillig som hade orkat/velat göra det.  men jag överlevde som tur var. åkte hem till stoffe, och sen till mig och åt. pappa hade lagat mat för mamma är borta hela helgen. han såg ut att känna sig så proffsig och kunnig på matlagning så jag blev nästan tårögd, jag är blödig jag vet. fast tårarna försvann när han sa att han skulle "ut på krogen". håhåjaja...hur hade det sett ut?
senare på kvällen var jag hos mathilda. vi drack vin, åt ost och kex och tittade på idol. plötsligt blev "ett glas vin" en hel flaska vin, och jag och mathilda blev sugna på att gå ut. så vi gick ut genom dörren och in i lägenheten bredvid och hälsade på hos tim henke och fabian. där fick vi en flaska vin så vi gick tillbaks till mathildas lägenhet, denna gången med tim och fabian, och fortsatte dricka lite vin. sen kom philip och oskar dit, och vid detta laget kunde vi nog kalla hela tillställningen för förfest. vi orkade inte gå in till stan så stoffe kom och hämtade oss. han är vaarldens. sen gick vi till hessle, där var ganska mycket folk.
 så, nu vet folket hur min gårkväll var.
ikväll ska vi in till janne, aka filip jansåker, eller till kff:s klubbstuga och partaja. fabian henke och tim har inflyttningsfest så vi får springa däremellan, men det är ju inga långa avstånd direkt.
nu ska jag duscha, städa mitt rum (visserligen för tredje gången denna veckan) tömma diskmaskinen och andra festliga saker för att fira att det är lördag. tjo!


sis och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback