how come you don't call me?

"hej, det är maja". idag gick jag upp tidigt, vilket har satt sina spår. jag vaknade vid sju någongång av att nisha (katt) jagade en mygga vid mitt huvud, så en och en annan örfil fick jag. det kändes jättebra att vakna med en tass i näsan, så tidigt på morgonkvisten. men jag lyckades somna om och vaknade vid halv tio igen.
vid elva var jag på arbetsintervju och det gick bra, faktiskt! det tog ca tjugo minuter att cykla hem, (det brukar ta ca sju minuter att gå) eftersom jag inte hade luft i däcket. så när jag kom hem kändes det som att jag hade varit på ett spinningpass!! jag har i och för sig aldrig varit på ett spinningpass. fast jag kan tänka mig att det känns så! 
sen lade jag mig och sov i någon timme. vid två kom cissi bort och vi gjorde chokladbollar, tittade på foton och pratade skit. chokladbollarna blev inga bollar, snarare små högar. men de är ätbara, det ni! det är förresten inte riktigt klokt vad man blir på bra humör avcissi. nu har hon åkt och jag funderar på att lägga mig en stund igen. ni förstår, såhär aktiv brukar jag inte vara om dagarna. plus att jag har ont i huvudet som fan.
jag och calle snackade lite om element (?). mina föräldrar skruvar alltid ner värmen på mitt rum, oavsett årstid. "maja, du sover mycket bättre när det är svalt". vad vet dem om det? tror de inte att jag själv kan avgöra vad som är bäst för mig? (antagligen inte eftersom de hela tiden uppmanar mig att ta tag i mitt liv) själva har de typ minusgrader på deras rum, när man går in där får min istappar i mustachen, blåa läppar och skakar tänder. ja, då sover man säkert alldeles utmärkt! själv skulle jag nog kunna säga att jag sover bäst när det är ca 30-35gradigt och man svettas när man vaknar. och framförallt när man inte har en tass i näsan.
ikväll ska jag nog leka med mina män, as usual, och cissi.
tjarå!

image46

jag och storasyster i turkiet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback