drivin' me wild

hey folks! nu var det ett tag sen jag skrev. jag antar att det inte har hänt så mycket. jag har nog mest bara spelat plump med jesper, filip och christoffer, varit och bowlat någongång. simmat med kanske.
men i onsdags var jag hos hannah som fyllde nitton. det var jag, hannah och fem tjejer till, fast det var bara jag och hannah som gick ut. vi gick till banken, var vi inte fulla när vi gick så blev vi det där. no doubt! fast kul var det!
igår ägnade jag hela dagen åt att rita. på kvällen var jag bara hemma och tog det lugnt, dvs tittade på tv och drack vin med mina föräldrar. det var helt ok.

idag har jag spelat spel med mamma och pappa, städat mitt rum och tittat på pippi på de sju haven.
nu kom jag nyss hem från farmor, jag var där med mamma, pappa, farbror och hans flickvän.
vi gjorde det klassiska schemat som alltid händer hos farmor. vi började med att äta, eller kränga som jag uttryckt) det finns nämligen inte en chans att man får säga "tack, men nu orkar inte jag mer" utan allt ska ner. sen spelar det ingen roll om det är tre potatisar som ligger kvar, eller en hel älg. all mat ska upp!

efter detta har man ca 2-4 minuter på sig att återhämta sig efter maten, för då är det efterrätt. även här ska allt ner.
sen blir det äntligen paus från maten. då säger farmor alltid "maja vill spela kort" trots att jag inte har sagt ett ljud om att spela kort. fast vi vet att det är farmor som vill spela, det kan man efter x antal kvällar i detta inrutade schema. när vi satt oss för att spela kort säger farmor "maja du vill förstås ha godis" (nu tycker hon tydligen att man är tjock också, tänkte jag)... men innan jag hann öppna munnen om att jag var mätt, stod det en godisskål framför mig. så alla vi gäster satt och tuggade marianne och romkulor och försökte se glada ut och farmor satt där och var så belåten så.
efter vi spelat kort ska vi dricka kaffe, och detta innebär efterrätt numero 2. då är det kaffe och kaka, som om det inte vore nog med efterrätten direkt efter maten? sen spelar vi lite kort till, och sen är kvällen över.
kvällens favorit kom från min pappa. vi satt och pratade om öron, och pappa som är en allvetande lärare berättar för oss andra ovetande att öronen är en av de få delarna på människan som växer livet ut. min kloka pappa säger: "titta på alla gamlingar, de har jättestora öron". alla gamlingar vi kunde se i rummet var min farmor så alla vände ju blickarna mot farmor som satt där med sina jätteblad och så lite generad ut. pappa hade lika gärna kunnat säga "titta själv på farmors öron, de är jättelika". du är klockren, pappa!
nu ska jag spela en runda yatzy med mig själv sen ska jag sova. peace



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback