can you teach me how to dance, really slow?

holla! igår var vi inne i stan för att köpa biljetter till kvällens föreställning, alltså festa inne på frimus. sen drog jag och christoffer hem till mig igen där vi duschade och gjorde oss iordning. stoffe var lack för att han fick ta mitt rosa "in love-tvål " och beklagade sig över att han nu skulle få lukta dam i flera veckor. men jag kan garantera dig christoffer, att efter igårkväll luktar du inte dam! men det kommer vi till sen.
när jag kommit ut ur duschen hörde jag att det plingade på dörren och mamma skriker att det är till mig. så jag gick dit och där stod tre små äckliga barn som klätt ut sig till häxor eller monster eller något annat fantasifullt. vi hade som vanligt inget godis hemma åt dem små stackars barnen, så de fick varsin smäll på käften av mig. men vi ville ju ändå ge dem något när de har gjort sig så fantatiskt fula bara för denna kväll så pappa gick och hämtade två äpplen. lägg märke till att det var tre barn. och de fick två äpplen. två äpplen till tre barn. det är höjden av snålhet. fast hade någon av dem kommit utklädd till kanin eller sjungit en trevlig sång hade de nog fått ett tredje äppel med.
pappa berättade förresten att det hade kommit några monster-eller-häx-gäng till senare på kvällen. såklart hade vi inget godis då heller så pappa började de ge pengar. till slut så tog hans pengar slut och då var han så uppgiven att han gav de visa-kortet så att de själva fick ta ut pengar. haha, nej så illa var det inte.

sen förfestade vi hos filip ahlbeck. vi lekte lekar som vanligt, ritade lite teckningar som vanligt och spelade kort som vanligt. i en av lekarna skulle man säga olika ord i olika kategorier, tex kaninraser. wanne bestämde kategori som blev högerpolitiska partiledare, om jag minns rätt, varav han själv börjar med att säga göran reinfeldt.
tack wanne för denna helt fantastiska felsägning som lockade till skratt.
en av reglerna i leken var att en skulle dricka upp en gemensamt blandad grogg som igårkväll bestod av öl, absolut vanilj och cola. den som skulle dricka denna var personen som tog den sista kungen i kortleken (jobbigt att förklara) detta blev fredde, som glatt (?) drack upp denna drink. lite senare hittade vi den fjärde kungen, så fredde har alltså gjort detta helt i onödan, grattis fred! men det var kul!
lite senare kom en nykter anders och då passade jag på att berätta vad jag har gjort i hans hus när jag har varit där och festat, trots att jag verkligen har lovat mig själv att aldrig berätta det för någon, allra minst för honom.
men vad gör man inte när man är full. vi jublade över att christoffer blev jättefull och filip berättade för mig att det var första gången han såg honom så full. det var ära för oss att få uppleva detta! tack christer.
en riktigt härlig sak är att ju fullare man blir, desto mer försöker man övertyga alla om hur icke-full man är, alltså nykter. ett exempel är "titta jag kan gå rakt" eller, "du hör ju själv att jag inte sluddrar, jag kan ju prata rent".
det är el regel del clasico, alltså den klassiska regeln, ju mer du övertygar andra om hur nykter du är, desto fullare är du. christoffer gjorde ett glatt försök i att övertyga mig igår. han körde också de föregående exemplen, men han gav sig också på en ny. "maja, jag drack en gin och tonic precis, nu är jag nykter igen". men den gick inte hem hos mig. men det gör inget christoffer, du är så klockren iallafall.

idag gick vi upp vid kvart över nio för jag skulle på arbetsintervju klockan tio. christoffer körde mig in till stan, med ca 3,5 i promille i kroppen. fast vi klarade oss och intervjun gick bra. jag var trött och torr i munnen, så jag orkade inte riktigt svara på alla frågorna utan tittade mest ut genom fönstret. 
sen stack vi hem till stoffe igen och då somnade han och jag drack vatten och läste tidningen där jag själv var med, dagen till ära. sen gjorde vi det bästa man kan göra när man är bakfull, vi köpte varsin pizza. sen körde vi ner till åhus för jag skulle på min andra arbetsintervju för dagen, den var på åhus bowling. det gick skitbra, jag tror faktiskt att jag får detta jobbet!
nu sitter vi här i åhus och ska snart till tivolibadet och simma/bada. vi har varit så hurtiga idag! 
tack för mig, peace!

haha, en sak till. nu kom det precis två stycken barn utklädda till screammannen. det ena "barnet" var ungefär 27 år, eller iallafall lät det så på rösten. vi har fortfarande inget godis hemma, så de fick varsin clementin som har legat i köket sen julen 1998. varsågoda, kids!
 
  
jag på båda bilderna.
den första utan insmygande gubbe i bakgrunden, och den andra med. insmygande gubbe i bakgrunden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback